EESZT INTERFÉSZ TETFOG PROGRAMHOZ

TUDÁSBÁZIS

Oldal kinyomtatása

 

EITP-3

Az eSzemélyi Kliens Kártyakezelő Alkalmazás azt írja ki, hogy „Kérem, helyezze be a kártyát az olvasóba!”, pedig beraktam az igazolványt.

 

Amikor ez hiba előfordul, az alábbi ablak jelenik meg:

 

 

A probléma megoldásához kérjük, ellenőrizze, és hajtsa végre a következő lépéseket.

 

Jelenség

Lehetséges megoldás lépései

Van folyamatban Windows frissítés? 1.

TEENDŐ: Ellenőrizni kell, hogy van-e függőben olyan Windows frissítés, ami számítógép újraindítását igényli.

1. Kattintson a Start gombra, és ellenőrizze, lát-e sárga (vagy más színű) kis pöttyöt a Főkapcsoló gomb mellett:

2. A kis pötty azt jelenti, hogy van függőben Windows frissítés, ami a számítógép újraindítását is igényli. Lépjen ki tehát az összes programból, kattintson a Start gombra, majd a Főkapcsoló gombra. A megjelenő listából válassza a Frissítés és leállítás (rendelési idő végén) vagy a Frissítés és újraindítás (rendelési időben) lehetőséget (azt, amelyik mellett a kis pötty látható):

3. Várjon türelemmel, amíg a Windows a frissítést végzi. A frissítés alatt a számítógép több alkalommal is újraindulhat. Ha a számítógép végzett a frissítéssel, próbálja meg ismét a bejelentkezést az EESZT Interfészbe és az EESZT Modulba. Ha a művelet sikeres, akkor használhatja a rendszert.

Ha a művelet sikertelen, folytassa a következő lépéssel.

Van folyamatban Windows frissítés? 2.

TEENDŐ: Ellenőrizni kell, hogy van-e függőben további Windows frissítés.

1. Nyissa meg a Gépházat. Ehhez kattintson a Windows Start gombra, gépelje be a „Gépház” szöveget, majd a megjelenő listában kattintson a Gépház Alkalmazás sorra.

2. Válassza a Frissítés és biztonság lehetőséget.

3. Az ablak felső részén ellenőrizze, van-e függőben lévő frissítés. Ha úgy látja, hogy nincs, abban az esetben is kattintson a Frissítések keresése gombra:

4. Ha a Windows talál frissíthető elemet, akkor végezze el a frissítést.

Ha a Windows nem talál frissíthető elemet, és a számítógép naprakész, folytassa a következő lépéssel.

A Kártyakezelő Alkalmazás nem megfelelően működik.

TEENDŐ: Hajtsa végre a Kártyakezelő Alkalmazás javítását.

1. Nyissa meg a Vezérlőpultot. Ehhez kattintson a Windows Start gombra, gépelje be a „Vezérlőpult” szöveget, majd a megjelenő listában kattintson a Vezérlőpult Alkalmazás sorra.

2. Válassza a Programok és szolgáltatások lehetőséget.

3. A megjelenő listában válassza ki az eSzemélyi Kliens sort, majd felül kattintson a Javítás gombra.

4. Ha megjelenik az „Engedélyezi, hogy ez az alkalmazás módosításokat hajtson végre az eszközön?” kérdés, válaszoljon IGEN-nel.

5. Várja meg, amíg a Telepítő program elvégzi a szükséges műveleteket.

6. Lehetséges, hogy a számítógépet újra kell indítania a művelet végén. Ha szükséges, próbálja meg kivenni, majd pár másodperc múlva visszahelyezni az eSzemélyi igazolványt.

Ha nem sikerült megoldani a problémát, kérjük, folytassa a következő lépéssel.

A Kártyakezelő Alkalmazás nem megfelelően működik.

TEENDŐ: Telepítse újra a Kártyakezelő Alkalmazást.

1. Kattintson ide az eSzemélyi Kliens letöltő oldalának megnyitásához.

2. Az ablak jobb szélén, vagy alján, a Letölthető alkalmazások szakaszban kattintson az eSzemélyi kliens telepítő (32 és 64 bit) linkre.

3. A letöltést követően indítsa el (nyissa meg) a Telepítő programot.

4. Ha megjelenik az alábbihoz hasonló kérdés, válaszoljon OK-val:

5. A Telepítő program elindulását követően kattintson a Következő gombra.

6. A kis idő múlva megjelenő ablakban válassza a Javít lehetőséget, majd kattintson a Javít gombra.

7. Ha megjelenik az „Engedélyezi, hogy ez az alkalmazás módosításokat hajtson végre az eszközön?” kérdés, válaszoljon IGEN-nel.

8. Kövesse a képernyőn megjelenő utasításokat.

9. Lehetséges, hogy a számítógépet újra kell indítania a művelet végén. Ha szükséges, húzza ki a kártyaolvasót, várjon pár másodpercet, ezt követően csatlakoztassa ismét, de eSzemélyi igazolvány nélkül, várjon, amíg felismeri a számítógép a kártyaolvasót, majd helyezze be az eSzemélyi igazolványt.

Ha nem sikerült megoldani a problémát, akkor lehetséges, hogy a Kártyaolvasó alkalmazás nem működik megfelelően. Ha ReinerSCT Standard kártyaolvasót használ, kérjük, kattintson ide a lehetséges megoldáshoz.

 

Vissza a Tudásbázis nyitó lapjára