EESZT INTERFÉSZ TETFOG
PROGRAMHOZ
TUDÁSBÁZIS
EITP-9 A program azt írja ki, hogy „Nem sikerült az adatbázishoz csatlakozni!” |
Amikor ez hiba előfordul, az alábbi ablak jelenik meg:
A hibát az okozza, hogy a Windows nem futtatja az adatbázisszervert. A hiba oka ismeretlen
(elképzelhető, hogy a Windows frissítése áll a háttérben), a Windows néha így viselkedik.
Lehetséges, hogy a számítógép többszöri újraindítása szükséges, de elegendő lehet
jelen oldalon leírtak végrehajtása is.
A probléma megoldásához kérjük, hajtsa végre a következő lépéseket.
1. Nyomja le a Windows gomb + R billentyűt (úgy, mint ahogy pl. a CTRL+C billentyűket szokta használni).
2. Megjelenik a Futtatás ablak. A mezőbe gépelje be a következőt: services.msc, majd nyomja meg az OK gombot:
3. Kérjük, várjon türelemmel, amíg megnyílik a Szolgáltatások ablak. A listában ábécérendben láthatók a futó szolgáltatások.
4. Görgesse le a listát a P betűhöz, és keresse meg a listában a PostgreSQL 10 sort (ha több PostgreSQL szolgáltatás fut, a PostgreSQL 10 sort ellenőrizze):
Az Állapot oszlopban a Fut (vagy Elindítva) feliratot kellene látnia, de valószínűleg ott nem jelenik meg semmi.
Ennek oka, hogy a Windows nem indította el a szolgáltatást, pedig az Indítási típus oszlopban az Automatikus felirat olvasható.
5. A szolgáltatás elindításához jelölje ki a sort, majd kattintson a menüsorban az elindítás ikonra, vagy az indítás parancsra:
6. A Windows rövidesen elindítja a szolgáltatást. Amikor ez megtörténik, a listában megjelenik a Fut (vagy Elindítva) felirat az Állapot oszlopban:
7. Ezt követően bezárhatja az ablakot, és újraindíthatja az EESZT Interfészt az Asztalon lévő ikonra kattintva.
Ha a Windows nem tudja újraindítani
a szolgáltatást, annak oka lehet, hogy folyamatban van egy vagy több Windows
frissítés.
Kérjük, azokat hajtsa végre, majd
indítsa újra a számítógépet. Elképzelhető, hogy az első újraindítást követően
még nem indul el
a szolgáltatás, ekkor még egyszer
újra kell indítani a számítógépet.
Ha a problémát ezt követően sem
sikerül megoldani, kérjük, jelezze felénk írásban, az iroda@gekkosoft.hu címre küldött e-mailben.
Vissza a Tudásbázis nyitó lapjára