EESZT INTERFÉSZ TETFOG PROGRAMHOZ

TUDÁSBÁZIS

Oldal kinyomtatása

 

EITP-9

A program azt írja ki, hogy „Nem sikerült az adatbázishoz csatlakozni!”

 

Amikor ez hiba előfordul, az alábbi ablak jelenik meg:

 

 

A hibát az okozza, hogy a Windows nem futtatja az adatbázisszervert. A hiba oka ismeretlen

(elképzelhető, hogy a Windows frissítése áll a háttérben), a Windows néha így viselkedik.

Lehetséges, hogy a számítógép többszöri újraindítása szükséges, de elegendő lehet

jelen oldalon leírtak végrehajtása is.

 

A probléma megoldásához kérjük, hajtsa végre a következő lépéseket.

 

1. Nyomja le a Windows gomb + R billentyűt (úgy, mint ahogy pl. a CTRL+C billentyűket szokta használni).

2. Megjelenik a Futtatás ablak. A mezőbe gépelje be a következőt: services.msc, majd nyomja meg az OK gombot:

3. Kérjük, várjon türelemmel, amíg megnyílik a Szolgáltatások ablak. A listában ábécérendben láthatók a futó szolgáltatások.

4. Görgesse le a listát a P betűhöz, és keresse meg a listában a PostgreSQL 10 sort (ha több PostgreSQL szolgáltatás fut, a PostgreSQL 10 sort ellenőrizze):

 

Az Állapot oszlopban a Fut (vagy Elindítva) feliratot kellene látnia, de valószínűleg ott nem jelenik meg semmi.

Ennek oka, hogy a Windows nem indította el a szolgáltatást, pedig az Indítási típus oszlopban az Automatikus felirat olvasható.

 

5. A szolgáltatás elindításához jelölje ki a sort, majd kattintson a menüsorban az elindítás ikonra, vagy az indítás parancsra:

 

 

6. A Windows rövidesen elindítja a szolgáltatást. Amikor ez megtörténik, a listában megjelenik a Fut (vagy Elindítva) felirat az Állapot oszlopban:

 

 

7. Ezt követően bezárhatja az ablakot, és újraindíthatja az EESZT Interfészt az Asztalon lévő ikonra kattintva.

 

Ha a Windows nem tudja újraindítani a szolgáltatást, annak oka lehet, hogy folyamatban van egy vagy több Windows frissítés.

Kérjük, azokat hajtsa végre, majd indítsa újra a számítógépet. Elképzelhető, hogy az első újraindítást követően még nem indul el

a szolgáltatás, ekkor még egyszer újra kell indítani a számítógépet.

 

Ha a problémát ezt követően sem sikerül megoldani, kérjük, jelezze felénk írásban, az iroda@gekkosoft.hu címre küldött e-mailben.

 

Vissza a Tudásbázis nyitó lapjára